Virtualo wprowadza pierwsze bundle do polskich księgarni
W czerwcu 2012 r. dystrybutor treści cyfrowych Virtualo – wraz z Empikiem – wprowadził do sprzedaży w salonach tej sieci pierwsze w polskich księgarniach stacjonarnych tzw. bundle.
Czym są bundle?
Bundle to pakiety składające się z książki drukowanej oraz ebooka o tym samym tytule. Obecnie sprzedawane są w formule 2 w cenie 1, gdzie wersja elektroniczna dodawana jest bezpłatnie do papierowej. W przyszłości będą pojawiać się również inne warianty. Po raz pierwszy takie rozwiązanie zastosował ponad dwa lata temu Barnes&Noble – największa sieć księgarni stacjonarnych w USA. W tym samym czasie Virtualo, wraz z Wydawnictwem C.H. Beck, wprowadziło do Polski pierwsze bundle, jednak dostępne tylko w księgarni internetowej. W czerwcu 2012 r. nastąpiła implementacja systemu pozwalającego na generowanie w kasach salonów Empik nowego produktu – kodów Virtualo na ebooki. Umożliwiło to wyjście z contentem cyfrowym poza Internet i dotarcie do grupy Klientów, która preferuje zakupy w księgarniach stacjonarnych. W chwili obecnej w salonach Empik dostępnych jest już około 20 bundli takich wydawnictw jak Zysk i Ska, Fabryka Słów, Wielka Litera i Buchmann, a ich liczba będzie systematycznie rosnąć.
Już po pierwszych kilku tygodniach wiemy, że nowy produkt cieszy się dużym zainteresowaniem – zdradza Robert Rybski, Prezes Virtualo. Nowa usługa umożliwi dużej grupie Klientów wypróbowanie ebooków. Chcemy zbudować większą świadomość nowego produktu wśród osób, które do tej pory nie zetknęły się z książką elektroniczną i kupowały jedynie wersje papierowe. Salony Empik mają w tym zakresie największy potencjał.
Ebooki dostępne w bundlach przekazywane są Klientom w postaci niepowtarzalnego kodu (wydrukowanego na paragonie w kasie Empiku). Należy go wpisać na stronie http://virtualo.pl/kod. Książka zostanie wtedy automatycznie dodana do wirtualnej półki Użytkownika i od tego momentu można z niej wygodnie korzystać. Wykorzystanie kodów nie ogranicza się tylko do bundli. Produkt skierowany jest także do agencji reklamowych, biur prasowych wydawnictw oraz innych firm. Łatwość odbioru i dystrybucji sprawia, że może być wykorzystany jako ebook do recenzji, prezent dla pracowników czy nagroda w różnego rodzaju konkursach.