YouTube Space Lab startuje z Lenovo na pokładzie


YouTube Space Lab startuje z Lenovo na pokładzie
2011-10-11
Wyjątkowe partnerstwo ze Space Adventures i słynnymi agencjami kosmicznymi rozbudza zainteresowanie uczniów naukami ścisłymi, kosmosem i techniką.

NOWY JORK (10 października 2011 r.) – YouTube i Lenovo we współpracy ze Space Adventures oraz takimi agencjami kosmicznymi, jak National Aeronautics and Space Administration (NASA), Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) i Japońska Agencja Badań Kosmicznych (JAXA) poinformowały o YouTube Space Lab — międzynarodowym konkursie dla uczniów w wieku 14–18 lat, polegającym na zaprojektowaniu eksperymentu naukowego, który można przeprowadzić w kosmosie.

Eksperymenty dwojga zwycięzców zostaną przeprowadzone na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (MSK) i będą transmitowane na żywo w serwisie YouTube. Space Lab to element inicjatywy YouTube, której celem jest przedstawienie i udostępnienie obszernych materiałów edukacyjnych w serwisie YouTube. Konkurs ten jest również zbieżny z celami firmy Lenovo, która chce wyposażyć uczniów w umiejętności XXI wieku, dzięki technologiom komputerowym. 

Komisja, w której zasiadają tak poważani naukowcy, astronauci i popularyzatorzy nauki, jak słynny kosmolog, profesor Stephen Hawking, administrator NASA ds. badań i operacji załogowych William Gerstenmaier, administrator NASA ds. edukacji i były astronauta Leland Melvin, astronauta ESA Frank De Winne, astronauta JAXA Akihiko Hoshide oraz założyciel Cirque du Soleil Guy Laliberte, będzie oceniać zgłoszenia z uwzględnieniem opinii społeczności użytkowników YouTube. Uczniowie z dwóch kategorii wiekowych: 14–16 i 17–18 lat, samodzielnie lub w grupach maksymalnie trzyosobowych, mogą przesłać wideo YouTube z opisem swojego eksperymentu na adres YouTube.com/SpaceLab. Sześciu finalistów regionalnych pojedzie w marcu 2012 r. do Waszyngtonu, aby odbyć lot w warunkach nieważkości i odebrać inne nagrody. Spośród nich zostanie wybranych dwóch zwycięzców światowych. Ich eksperymenty zostaną przeprowadzone w lecie, ponad 400 km od Ziemi, podczas transmisji na żywo w YouTube. Zwycięzcy będą mogli wybrać niezwykłą nagrodę kosmiczną: wycieczkę na japońską wyspę Tanegashima, gdzie zobaczą start rakiety z ich eksperymentem na Międzynarodową Stację Kosmiczną, lub — po ukończeniu 18 lat — będą mogli przejść wyjątkowe szkolenie dla kosmonautów w Gwiezdnym Miasteczku w Rosji. Space Lab to jeden z elementów szerszej oferty edukacyjnej, obejmującej YouTube.com/EDU — kolekcję wysokiej jakości edukacyjnych nagrań wideo na wszystkie tematy i na wszystkich poziomach, YouTube.com/Teachers — materiały, z których nauczyciele mogą się dowiedzieć, jak skutecznie stosować wideo podczas lekcji, a także YouTube for Schools — nowy program pilotażowy mający na celu udostępnienie YouTube w większej liczbie szkół.  Jako czołowy producent komputerów osobistych dla uczniów i studentów[1], Lenovo ułatwia naukę w klasie i poza nią. Firma zapewnia komputery stacjonarne i tablety oraz prowadzi nowoczesne badania edukacyjne w ramach swojego działu badawczego Education Research Initiative (ERI). Aktualne projekty ERI obejmują inicjatywę Student Global Leadership Initiative, w ramach której uczniowie z pięciu krajów współpracują ze sobą przy użyciu tabletów Lenovo nad rozwiązywaniem problemów energetycznych świata. W Bastow Institute, czołowej instytucji szkoleniowej dla nauczycieli szkół podstawowych i średnich, nauczyciele poznają sposoby innowacyjnego wykorzystania technologii. Wspólnie z ETS, światowym liderem w dziedzinie testów edukacyjnych, ERI używa laptopów ThinkPad do badania, czy częste testy, które nie skutkują poważnymi konsekwencjami, sprzyjają zachowaniu wiedzy przez wakacje. 

„Od ponad 20 lat współpracujemy z nauczycielami na całym świecie, aby wzbogacić procesy nauczania i uczenia się o innowacyjne produkty techniczne, które łączą cyfrowo szkoły ze światową gospodarką opartą na wiedzy” — powiedział Mike Schmedlen, dyrektor ds. edukacji na świecie firmy Lenovo. „Space Lab stanowi dopełnienie naszych działań na rzecz edukacji. Daje on nauczycielom na całym świecie wyjątkową okazję do rozbudzenia pomysłowości uczniów, zainteresowania nauką oraz chęci do wspólnego rozwiązywania zagadek wszechświata”. 

Szczegóły i terminy: Uczniowie mogą przesyłać dwuminutowe nagrania wideo od teraz do 7 grudnia 2011 r. Wideo może być proste i przedstawiać wyjaśnienie na tablicy lub prezentację w klasie przy użyciu atrap. W każdym nagraniu muszą natomiast zostać wyjaśnione następujące kwestie: 

Pytanie związane z eksperymentem: pytanie naukowe, na które kandydat chce znaleźć odpowiedź w ramach badania.

Hipoteza: przemyślana próba odpowiedzi na pytanie związane z eksperymentem.

Metoda: proste objaśnienie metod przeprowadzenia eksperymentu w celu przetestowania hipotezy w warunkach mikrograwitacji.

Wyniki: oczekiwane wyniki eksperymentu. Uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie trzy eksperymenty z jednej spośród dwóch dyscyplin naukowych — nauk biologicznych lub fizyki.

Lista 60 finalistów zostanie ogłoszona 3 stycznia 2012 r. Wtedy też rozpocznie się praca komisji sędziowskiej oraz głosowanie publiczności. Zwycięzcy ogólnoświatowi (dwie osoby lub dwa zespoły wybrane spośród zwycięzców regionalnych, po jednej osobie lub zespole z każdej kategorii wiekowej) zostaną ogłoszeni w USA w marcu 2012 r. Dwaj zwycięzcy lub zwycięskie zespoły pojadą do USA, a ich eksperyment będzie transmitowany na żywo z kosmosu. Odbędą także lot w warunkach nieważkości, dostaną notebooka Lenovo IdeaPad oraz zwiedzą — do wyboru: Tokio i obiekty JAXA, gdzie będą mogli zobaczyć start rakiety z ich eksperymentem w 2012 r., lub — po ukończeniu 18 lat — będą mogli przejść wyjątkowe szkolenie dla kosmonautów w Gwiezdnym Miasteczku w Rosji. Szkolenie będzie obejmować wiele zajęć i symulacji, dzięki którym zwykli ludzie stają się prawdziwymi kosmonautami, ponadto wycieczkę dla VIP-ów po Moskwie i indywidualne prezenty, między innymi skafander kosmiczny. Czterech pozostałych zwycięzców regionalnych również pojedzie do USA, odbędzie lot w warunkach nieważkości i dostanie notebooka Lenovo IdeaPad.  

Tablet inspirowany kosmosem

Notebooki Lenovo ThinkPad odegrały kluczową rolę w kilkudziesięciu misjach promów kosmicznych NASA od roku 1995. Są obecnie używane na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej do operacji o znaczeniu krytycznym. W celu upamiętnienia roli technologii Lenovo w podbojach kosmosu oraz w Space Lab firma Lenovo przedstawiła dzisiaj tablet Space Lab Special Edition ThinkPad dla entuzjastów kosmosu. Zestaw obejmuje ThinkPad Tablet 32 GB z aplikacjami związanymi z kosmosem i edukacją, emblemat Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, naklejkę Space Lab, torbę oraz słuchawki z funkcją eliminacji hałasu, a kupić go można na www.lenovo.com. Więcej informacji o programie można uzyskać na stronie youtube.com/spacelab. 

O firmie Lenovo

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego i trzecim pod względem wielkości dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach, a jej obroty sięgają 21 miliardów USD. Lenovo koncentruje się na konstruowaniu komputerów i mobilnych urządzeń internetowych o wyjątkowej jakości. Filarami działalności firmy są innowacyjność, efektywny łańcuch dostaw na całym świecie oraz konsekwentna realizacja strategii biznesowej. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne oraz usługi. Lenovo produkuje biznesowe komputery legendarnej marki Think, konsumenckie komputery marki Idea, a także serwery, stacje robocze oraz mobilne urządzenia internetowe, takie jak tablety i smartfony. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie, Szanghaju i Shenzen w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com. 

Kontakt dla mediów: Kinga Karelus Agencja 21kinga.karelus@agencja21.pl, tel. 22 511 13 84  


[1] IDC PC Tracker by Segment, sierpień 2011

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl