Aplikacje mobilne – nie tylko rozrywka ma znaczenie!
Według danych Komisji Europejskiej, rynek aplikacji mobilnych w ciągu najbliższych dwóch lat osiągnie wartość 63 miliardów euro. Wynika to z coraz szerszego zastosowania rozwiązań mobilnych: począwszy od codziennych czynności, poprzez zarządzanie finansami, na ratowaniu zdrowia skończywszy.
Ciekawych informacji dostarcza badanie zrealizowane przez Nielsen Mobile Insights, z których wynika, że przeciętny użytkownik smartfona korzysta z 27 aplikacji. Co więcej, ich liczba nie zmienia się ze względu na strukturę wieku, różny jest tylko czas korzystania z nich. Obecnie bardzo chętnie sięgamy po rozwiązania mobile w postaci komunikatorów, serwisów zręcznościowych, gier, czy programów muzycznych. To jednak nie wszystkie możliwości oferowanych przez tego typu rozwiązania. Do czego chętnie je wykorzystujemy? W jakich sytuacjach mogą nam się przydać?
Źródło wiedzy i informacji
Urządzenia mobilne typu smartfon, czy tablet już dawno przestał pełnić swoje podstawowe funkcje (rozmowy, wysyłanie wiadomości tekstowych), a stał się uniwersalnym narzędziem do wszechstronnej komunikacji z całym światem. Jak wynika z badania „Global Mobile Consumer Survey” zrealizowanego przez firmę doradczą Deloitte - aż 63 proc. respondentów korzysta z aplikacji do czytania najnowszych informacji, 46 proc. do oglądania krótkich form video, a 32 proc. do słuchania radia[1]. Równie ciekawych informacji dostarcza raport „Aplikacje mobilne” opracowany przez serwis interaktynie.com, gdzie wśród najczęściej pobieranych rozwiązań mobilnych przez polskich użytkowników smartfonów w pierwszej siódemce znalazły się właśnie aplikacje dostarczające najnowsze informacje.
Świadomość lokalizacji
Jednym z obszarów, gdzie nowoczesne rozwiązania mogą okazać się nieocenionym atrybutem jest turystyka. Zdarza się, że niekiedy wyjeżdżając nie mamy dokładnie zaplanowanej trasy, czy miejsc gdzie możemy odpocząć. Pomimo wielu możliwości jakie oferują aplikacje tj. Google Maps, czy StreetView, w wielu miejscach możemy potrzebować pomocy. Co więcej, aplikacje bazujące na geolokalizacji mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w górach, czego przykładem może być darmowa aplikacja „Pomoc w Górach” opracowana przez polską firmę informatyczną Transition Technologies oraz Grupę Beskidzką GOPR. – Góry to moja pasja! Jednak mam świadomość, że bywają one bardzo niebezpieczne, zwłaszcza gdy raptownie zmieniają się warunki pogodowe i dochodzi o wypadku. W takich sytuacjach aplikacja „Pomoc w Górach” może uratować nasze życie lub zdrowie. Informacje o naszym położeniu są automatycznie wysyłane do systemu centralnego beskidzkich ratowników i aby wezwać pomoc wystarczą dosłownie
2 kliknięcia – mówi Miłka Raulin, najmłodsza Polka, która chce zdobyć Koronę Ziemi, od lat realizująca swój autorski projekt Siła Marzeń.
Bankowość mobilna
Polacy stopniowo i powoli przekonują się także do aplikacji dedykowanych dla bankowości mobilnej. Według raportu opracowanego przez prnews.pl, w czerwcu tego roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wzrosła do 6,3 mln. To znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdzie poziom ten plasował się na poziomie 4 mln. Bankowość mobilna coraz silniej zyskuje na znaczeniu ze względu na możliwość zawierania transakcji na odległość za pomocą BLIK (polski system płatności mobilnych), a także dostępność do konta niezależnie od czasu i miejsca oraz oszczędność czasu.
Twórcy aplikacji mobilnych prześcigają się w opracowywaniu nowoczesnych rozwiązań coraz bardziej dostosowanych do naszych potrzeb. Innym, istotnym elementem, na który zwracają uwagę jest przede wszystkim prosta funkcjonalność i dbałość o to, aby nie były one przeładowane treścią.
[1] Badanie Deloitte „Global Mobile Consumer Survey” objęło w Polsce reprezentatywną grupę 2 tys. osób w wieku 18-59 lat. Na zlecenie Deloitte badanie przeprowadziła firma badawcza IPSOS Mori.
Nadesłał:
Mondaypr
|