Big Data: Nowy poziom innowacyjności, konkurencyjności i produktywności


2017-02-11
Wielkie zbiory danych staną się podstawą konkurencyjności, zapoczątkowując nowe fale wzrostu produktywności oraz innowacyjności — pod warunkiem stosowania odpowiednich reguł i narzędzi.

W ostatnich latach ilość danych gwałtownie wzrosła, a analiza dużych zbiorów danych (tzw. Big Data) w przyszłości stanie się podstawą konkurencyjności, dając początek nowym falom wzrostu produktywności przedsiębiorstw — jak pokazuje badanie przeprowadzone przez MGI i dział technologii biznesowych firmy McKinsey. Oto najważniejsze wnioski:

1. Dane przeniknęły do wszystkich branż i działów biznesowych oraz stanowią obecnie ważny czynnik w procesie produkcji — obok robocizny i kapitału. Szacuje się, że w 2009 r. w prawie wszystkich sektorach amerykańskiej gospodarki firmy zatrudniające ponad 1000 osób przechowywały średnio co najmniej 200 TB danych.
 
2. W ujęciu ogólnym wielkie zbiory danych mogą przynosić firmom korzyści na pięć różnych sposobów. (1) Generują znaczne korzyści poprzez zapewnianie przejrzystości i użyteczności informacji w znacznie krótszym czasie. (2) Ponieważ przedsiębiorstwa generują i przechowują więcej danych transakcyjnych w formie cyfrowej, mogą uzyskać dokładniejsze i bardziej szczegółowe informacje o wydajności w wielu różnych obszarach — od stanów magazynowych do liczby dni zwolnień lekarskich. (3) Wielkie zbiory danych umożliwiają jeszcze bardziej szczegółową segmentację klientów, a co za tym idzie — udostępnianie im lepiej dopasowanych produktów i usług. (4) Zaawansowane analizy mogą znacznie usprawnić podejmowanie decyzji. (5) Wielkie zbiory danych można wykorzystać do lepszego tworzenia produktów i usług nowej generacji.
 
3. Wykorzystanie wielkich zbiorów danych stanie się podstawą konkurencyjności i rozwoju firm. Dlatego też firmy powinny traktować je poważnie. W większości branż zarówno firmy o ugruntowanej pozycji, jak i debiutanci będą stosować strategie oparte na danych, aby wprowadzać innowacje, zdobyć przewagę nad konkurencją i czerpać korzyści ze szczegółowych informacji — również tych uzyskiwanych w czasie rzeczywistym.
 
4. Wykorzystanie wielkich zbiorów danych zapoczątkuje nowe fale wzrostu produktywności i nadwyżki konsumenta. Szacuje się, że detalista wykorzystujący pełny potencjał Big Data może zwiększyć swoją marżę z działalności operacyjnej o ponad 60%. Wielkie zbiory danych mogą przynieść znaczne korzyści zarówno konsumentom, jak i firmom i instytucjom. Na przykład usługi możliwe dzięki danym dotyczącym lokalizacji osób mogą umożliwić uzyskanie 600 mld USD nadwyżki ekonomicznej.
 
5. Wielkie zbiory danych przyniosą korzyści wszystkim sektorom, ale w niektórych sektorach będą one większe niż w innych. Sektory, które mają szansę na duże korzyści z wykorzystania Big Data, to informatyka, elektronika, finanse i ubezpieczenia oraz administracja publiczna.
 
Więcej na temat Oracle Big Data: oracle.com/big-data

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl