Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
![]() |
Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka migowego Migam.AI na konferencji Vivatech w Paryżu. Rozwiązanie opracowała polska spółka Migam S.A., która dzięki wsparciu banku miała okazję zaprezentować się szerokiej społeczności.
Migam.AI to automatyczny awatar języka migowego oparty na sztucznej inteligencji, który w czasie rzeczywistym potrafi tłumaczyć teksty na język migowy i odwrotnie. To pierwsze na świecie w pełni funkcjonalne rozwiązanie tego typu. Awatar potrafi obecnie płynnie posługiwać się Amerykańskim Językiem Migowym (ASL). Docelowo będzie również obsługiwał inne języki migowe w tym: francuski, japoński, kenijski i polski.
Dostępność bez ograniczeń
- Jest to pionierskie przedsięwzięcie, które przekształca sposób komunikacji i zwiększa dostępność dla Głuchych wszystkich usług publicznych i dóbr kultury. Dzięki naszemu rozwiązaniu Głusi mogą wygodnie komunikować się w języku migowym w dowolnym czasie i miejscu, bez żadnego pośrednictwa. Awatar eliminuje konieczność korzystania z tłumaczy, co dotychczas było dużym utrudnieniem dla pełnej dostępności- wyjaśnia Przemysław Kuśmierek, prezes spółki Migam.
Entuzjastyczne przyjęcie
Awatar Migam.AI został zaprezentowany w Paryżu podczas VivaTech - największej na świecie konferencji poświęconej innowacjom technologicznym i startupom, a także podczas równolegle odbywającej się Nvidia GTC - konferencji na temat sztucznej inteligencji dla deweloperów. Na obu wydarzeniach został przyjęty z entuzjazmem.
- Zainteresowali się nami przedstawiciele największych koncernów technologicznych. Przeprowadziliśmy wiele interesujących rozmów i będziemy pogłębiać te kontakty. Daje nam to nadzieję na szybki rozwój i dalsze ulepszanie naszej technologii - mówi Przemysław Kuśmierek.
Tekst w obcym języku
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 72 miliony osób na świecie nie słyszy od urodzenia i potrzebuje dostępu do tłumaczy języków migowych. Osoby głuche mają trudność ze zrozumiem tekstu zapisanego w językach fonetycznych swojego kraju i traktują te języki, jak obce. W Polsce środowisko Głuchych liczy około 400 tys. osób. Każda z nich, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług, ma prawo do korzystania z usług publicznych w dogodnej dla siebie formie.
Credit Agricole zamienia się w słuch
Credit Agricole już od ponad pięciu lat współpracuje z MIGAM w zakresie zwiększania dostępności dokumentów i usług bankowych dla Głuchych. Doradcy we wszystkich oddziałach banku oraz w Contact Center korzystają z systemu zdalnego tłumaczenia na język migowy. Bank realizuje także ogólnopolski program kompleksowego wsparcia dla społeczności Głuchych „Zamieniam się w słuch" i oferuje swój flagowy produkt: Konto dla Ciebie w pakiecie VIP za 0 zł dla wszystkich osób, które dysponują orzeczeniem o niepełnosprawności z kodem 03-L lub posiadają legitymację Polskiego Związku Głuchych.
- Wiemy, że środowisko głuchych ma specyficzne potrzeby. Staramy się je dobrze zrozumieć i wychodzić im naprzeciw. To są ludzie, którzy mają pełne prawo załatwiać swoje sprawy w banku tak samo wygodnie, jak słyszący. Chcemy mieć z nimi dobre relacje i dlatego dbamy o dostępność naszych usług, a także wspieramy rozwój technologii, która ułatwia im życie - mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole.
Nadesłał:
prca
|