Leć, krakusie, leć, aż się uzależnisz


Leć, krakusie, leć, aż się uzależnisz
2017-05-19
Na tropie trendów i tradycji, w kolejnej odsłonie projektu „Albośmy to jacy tacy, ekipa Bonarki pobiegła za modą na… bieganie. I zapytała ekspertów oraz samych biegaczy o tę „nową świecką tradycję”.

Polacy pokochali bieganie. Według różnych źródeł regularnie robi to już co czwarty z nas. W Krakowie, gdzie Bonarka przeprowadziła badanie ankietowe, do biegania przynajmniej raz tygodniu przyznało się blisko 25 proc. zapytanych, a kolejne 3 proc. osób biega codziennie.

Szacuje się, że w tym roku w Krakowie odbędzie się prawie 100 imprez biegowych, w których weźmie udział nawet 100 000 osób. W różnym wieku, nie tylko z Krakowa. Biegają nawet małe szkraby. Wystarczy wspomnieć, że w Bonarka Mini Mini Cracovia Maratonie wystartowało aż 600 dzieci
w wieku od 3 do 10 lat. Dla wielu z nich były to pierwsze w życiu tak poważne zawody.

Jest duża szansa, że w pogoni za modą na bieganie na swojej drodze spotkacie Darka Kaczmarskiego z teamu AZS AWF Masters Kraków. Człowieka, który propaguje aktywny styl życia, a biegania stara się połączyć z dobrą zabawą. Taką, jak na przykład śniadania biegowe, absolutny hit sezonu. Zamiast do kościoła na biegowe śniadanie? Czy tak wygląda teraz niedzielny poranek? - Zachęcam krakowian do tego, aby nie zaczynali niedziel od popularnej kiełbasy i jajecznicy, lecz od wysiłku fizycznego. Najnowsze badania mówią, że lekki wysiłek na czczo jest bardzo zdrowy - wyjaśnia.

Być może jednak w całym tym bieganiu chodzi o to, aby zaimponować innym. Podnieść swoją atrakcyjność. A co jeśli uzależnimy się od biegania? Gdzie leży ta niebezpieczna granica, za którą już nie sposób nie biegać? Aby o tym porozmawiać, pobiegliśmy do Marzanny Herzig, psychologa i trenera sportowego. Współpracowała ona między innymi z Krzysztofem Hołowczycem i siatkarską reprezentacją Polski. Wymienia ona kilka niebezpiecznych objawów świadczących o uzależnieniu się od biegania. Są to: stała koncentracja na bieganiu; poczucie winy z niewykonanego treningu; brak kontroli nad swoją pasją; podnoszenie coraz wyżej poprzeczki, aby osiągnąć zadowolenie z biegania; wreszcie objawy odstawienne - stres i przygnębienie, gdy treningu nie zrobimy.

Biegowego trendu nie sposób powstrzymać. Wraz z modą na bieganie przyszła, a raczej przybiegła, moda na strój do biegania. Podczas zawodów biegacze nie tylko chcą odzieży funkcjonalnej, ale też dobrze się prezentującej. Słupki sprzedaży w sklepach ją oferujących idą w górę. O jogging-modzie mówi Justyna Kapusta, z-ca kierownika sklepu Martes Sport w Bonarce. - W tym roku dominuje kolorystyka różowa i pomarańczowa, z elementami odblaskowymi poprawiającymi bezpieczeństwo biegacza. Obserwujemy wyraźny trend wzrostowy w sektorze bieganie. Jeszcze niedawno klienci średnio wydawali na rzeczy z tego segmentu ok. 200 zł. W tej chwili jest to nawet 500-600 zł. Za tyle też można ubrać od podstaw typowego biegacza.

Graficzne i wizualne materiały, w tym film z rozmowami z biegaczami i ekspertami, znajdują się na oficjalnym profilu Facebookowym (https://www.facebook.com/BonarkaCityCenter) oraz kanale
YouTube
Bonarka City Center (https://www.youtube.com/watch?v=izrguH5Zj_E).

BONARKA CITY CENTER

Bonarka City Center to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstałe na obszarze około 19 ha poprzemysłowych terenów dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Na obszarze ponad 92  tys. m2 powierzchni użytkowej znajduje się 230 punktów handlowo-usługowych i restauracji w tym: Auchan, Leroy Merlin, Media Expert oraz Kino Cinema City, jeden z największych multipleksów kinowych w Polsce. Na Klientów Centrum czeka bezpłatny parking na 3200 samochodów. Ponadto, na terenie Bonarka City Center znajduje się jeden z pierwszych na świecie ośrodków edukacyjno-wychowawczych w centrum handlowym: „Siemacha Spot" o powierzchni całkowitej 700 m2. W jego skład wchodzą m.in.: wielofunkcyjne sale edukacyjne, muzyczne, multimedialne oraz pokój konferencyjny. Obiekt został wybudowany przez TriGranit Corporation, który obecnie jest jego zarządcą.

Właściciel Centrum Handlowego Bonarka, firma Rockcastle Global Real Estate Company Limited (Rockcastle), inwestuje w nieruchomości na całym świecie oraz w spółki z perspektywą wzrostu wartości kapitału. Jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych na Mauritiusie oraz w Johannesburgu (RPA), a jej wartość giełdowa przekracza 2 mld USD. Aktywa Rockcastle obejmują papiery wartościowe globalnych spółek nieruchomościowych działających na rynkach rozwiniętych, m.in. w Europie, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Singapurze, oraz portfel nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

bezstronny22

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl