Maxi Zoo wspiera pracowników w walce z inflacją


Maxi Zoo wspiera pracowników w walce z inflacją
2022-12-12
Kryzys gospodarczy sprawił, że wielu osobom żyje się coraz ciężej. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę firma Maxi Zoo Polska, która drugi rok z rzędu wspiera swoich pracowników bonusem finansowym.

Tak jak w roku poprzednim, zarząd sieci sklepów dla zwierząt Maxi Zoo Polska zdecydował o przyznaniu swoim pracownikom wsparcia finansowego. W tym roku będzie to bonus inflacyjny. Dodatek ma na celu pomóc w walce ze stale rosnącymi cenami.

Ostatnie dwa lata przyniosły ze sobą trudne wyzwania. Pogłębiający się kryzys gospodarczy, a także rosnąca inflacja, przysporzyły wielu problemów zarówno obywatelom, jak i przedsiębiorstwom. Obecnie, wzrost cen notowany jest w niemal w każdym sektorze rynku.

Realia, w jakich aktualnie przyszło nam żyć, są naprawdę ciężkie. Od dłuższego czasu borykamy się ze wzrostem cen prawie wszystkich produktów i usług. Żywność podrożała o kilkadziesiąt procent względem poprzedniego roku i ciężko dostrzec koniec tego negatywnego procesu. Z drugiej strony mamy wiszący w powietrzu kryzys energetyczny, który rzutuje na znacznie większe rachunki. Zdajemy sobie sprawę, że duża część domowych budżetów jest aktualnie przeznacza na podstawowe zobowiązania i produkty pierwszej potrzeby. W takiej sytuacji nie możemy zostać obojętni wobec naszych pracowników, którzy zawsze mogą liczyć na wsparcie ze strony organizacji. Dlatego podobnie jak w roku ubiegłym, wspólnie z zarządem całej grupy Fressnapf postanowiliśmy przyznać dodatek finansowy w Maxi Zoo Polska. To zarówno wsparcie, jak i podziękowanie, ponieważ pomimo kryzysu udaje nam się realizować zarówno cele strategiczne, jak i sprzedażowe. - powiedział Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. 

Pomoc w trudnych czasach

Nasilony kryzys pojawił się wraz z pandemią i znacznie odcisnął swoje piętno na światowej gospodarce. Brak produktów, problem z dostępnością komponentów, zamrożone sieci dystrybucyjne i w końcu zamykanie się przedsiębiorstw, negatywnie wpłynęły na globalne, ale również lokalne rynki. Czynnikiem, który jeszcze bardziej przyspieszył narastający kryzys był wybuch konfliktu w Ukrainie. Wojna spowodowała znaczne napięcia na rynkach finansowych, a niepewna sytuacja gospodarcza przełożyła się na wzrost cen surowców i wysoką inflację. Nadal wielu osobom ciężko jest się zaadaptować do nowej rzeczywistości, która cyklicznie dostarcza kolejnych podwyżek. Firma Maxi Zoo Polska stara się wychodzić temu naprzeciw, dlatego podobnie jak w roku poprzednim,  wypłaci swoim pracownikom pomoc finansową. Tym razem w postaci bonusu inflacyjnego. Dodatek będzie wyliczany na podstawie dochodów, jego wysokość będzie wahała się od 1300 do nawet 2600 złotych brutto.

Wsparcie podstawą solidnych relacji

Obecnie wiele badań wskazuje na niepewność, jaka zagościła na rynku pracy. Zatrudnione osoby mocno odczuwają w swoich portfelach inflację, co przekłada się na częstsze wnioskowanie o podwyżkę. Wiele osób jest gotowych zmienić pracę dla lepszego wynagrodzenia, dlatego firmy szukają sposobów na zatrzymanie pracownika. Niestety nie każda z nich może sobie pozwolić na wyrównanie pensji każdego z pracowników, dlatego sięgają po różne, alternatywne formy wsparcia np. czterodniowy tydzień pracy czy dofinansowania do szkoleń. Jednym z kolejnych benefitów nadal pozostaje możliwość pracy zdalnej, która redukuje wydatki związane z dojazdem. Najważniejszy jest dialog i wzajemne zrozumienie. Kryzys dotyka zarówno pracowników, jak i pracodawców, dlatego istotne jest znalezienie rozwiązania, które będzie korzystne dla obu ze stron. Sieć sklepów dla zwierząt Maxi Zoo Polska szuka sposobów, aby pomagać swoim pracownikom w walce z rosnącymi cenami, czego wynikiem jest m.in. dodatek inflacyjny. To pomoc, ale jednocześnie nagroda za realizację strategicznych celów, a wszelkie benefity są istotne, szczególnie teraz. Firma chce tym samym uświadomić pracownikom, że zrobi wszystko, aby wspólnie przejść przez ten trudny okres.

 

 

 

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 88 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2021”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022 oraz wyróżnienie “Innowacyjna Sieć Roku” przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

a.parandyk

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl