#SMupdate – reklama w Messengerze i rekrutacja przez Facebooka
Messenger wprowadził nową aktualizację, dzięki której po kliknięciu w reklamę na Facebooku użytkownik jest kierowany do komunikatora. Facebook testuje wygląd stron biznesowych oraz rozwiązania rekrutacyjne. Czy Instagram szykuje się do wprowadzenia linków? Eksperci NapoleonCat analizują zmiany.
Komunikacja przez Messengera
Wraz z aktualizacją Messenger udostępnił wiele nowych rozwiązań skierowanych do użytkowników biznesowych. Jedną z ostatnio zapowiadanych zmian, a obecnie udostępnioną wszystkim reklamodawcom, są reklamy emitowane w news feedzie użytkowników Facebooka i kierujące ich bezpośrednio do konwersacji w Messengerze. To niezwykle istotna funkcja, umożliwiająca dotarcie do dokładnie zdefiniowanej grupy odbiorców. Dzięki rozbudowanym możliwościom precyzyjnego targetowania facebookowych reklam, marki mogą zachęcić swoich potencjalnych klientów do konwersacji, które mogą przełożyć się na współpracę.
Kolejną nowością są reklamy, które mają pojawiać się w samym komunikatorze. Zgodnie z informacją podaną na blogu Messengera przez Davida Marcus’a, Vice President of Messaging Products Facebooka, zostaną one udostępnione już w tym tygodniu.
Wraz z aktualizacją Messengera wprowadzone zostały również inne funkcje, m.in.:
- możliwość zdefiniowania skąd przychodzą użytkownicy angażujący się w korespondencje z botami,
- nowe szablony reklam,
- wtyczka umożliwiająca kontakt poprzez komunikator.
Po więcej informacji odsyłamy na stronę Facebook for Developers. Wszystkie wprowadzone zmiany zostały opisane na oficjalnym blogu Messengera.
Filtry Prisma w transmisjach na żywo na Facbooku
Użytkownicy aplikacji Prisma iOS mogą korzystać z dostępnych stylów nie tylko do przerabiania zdjęć, ale również w transmisjach na żywo. Na tę chwilę nowa funkcja dostępna jest jedynie na dwóch modelach iPhonów: iPhone7 i iPhone 6s, oraz w wybranych lokalizacjach.
Prisma Video Test Clip: https://www.youtube.com/watch?v=zg653hQixoc
Rekrutacja przez Facebooka?
Prawdopodobnie niebawem szukanie pracowników i ofert pracy będzie możliwe przez Facebooka. Zgodnie z informacją opublikowaną w serwisie TechCrunch, gigant społecznościowy testuje rozwiązania umożliwiające firmom prowadzenie procesu rekrutacji, a zainteresowanym kandydatom aplikowanie na oferty pracy poprzez formularz wysyłany pracodawcom w formie wiadomości na Facebooku.
Jeśli aplikująca osoba ma uzupełnione na swoim profilu informacje dotyczące wykształcenia, czy doświadczenia zawodowego, dane te będą automatycznie pobierane do formularza, by usprawnić proces jego wypełniania. Na profilach firm natomiast ma pojawić się nowa zakładka, w której będą zamieszczane aktualne oferty pracy.
Moment na wdrożenie tego typu rozwiązań wydaje się wręcz idealny. Największy biznesowy serwis społecznościowy – LinkedIn, zaczyna nieco tracić na popularności i jest w trakcie lekkiego zastoju, czekając na finalizację procesu przejęcia przez Microsoft. Ponadto wiele młodych osób, które w najbliższym czasie będą wchodzić na rynek pracy, najzwyczajniej z niego nie korzysta, zaś z Facebooka owszem. Można przypuszczać, że również poprzez serwis Zuckerberga będą poszukiwać informacji o pojawiających się możliwościach zawodowych. Czy tym posunięciem Facebook może zagrozić LinkedIn’owi?
Nowy wygląd stron na Facebooku?
Facebook testuje nowe szablony stron biznesowych, które mają być lepiej dopasowane do poszczególnych branż. W fazie testów dostępne są następujące szablony:
- Standardowy (Standard)
- Usługi profesjonalne (Professional Services)
- Rozrywka (Venues)
- Gry (Gaming)
- Politycy (Politicians)
- Restauracja & lokal (Restaurant & Cafes)
Każdy z szablonów zawiera nieco inne opcje, w tym również zróżnicowane przyciski CTA. Poniżej opcje dostępne w templacie Professional Services.
Oznaczanie znajomych i linki w Instagram Stories
W zeszłym tygodniu Instagram poinformował na oficjalnym blogu, iż testuje nowe funkcje w Instagram Stories, m.in. możliwość tagowania znajomych oraz umieszczania linków. Wzmianki o znajomych mają działać tak samo, jak w opisach do zdjęć i filmów oraz komentarzach - czyli poprzez użycie znaku @ oraz nazwy ekranowej użytkownika aplikacji. W instagramowej historii mają wówczas być widoczne miniaturki profilowych zdjęć wspomnianych w niej osób. Kolejną testowaną opcją jest możliwość umieszczenia linków. W Instagram Stories mają być dostępne przyciski CTA, np. “See more” kierujące instagramowiczów do stron zewnętrznych.
Zmiany, jakie planuje Facebook świadczą o tym, że serwis stara się wykorzystać każdą możliwą okazję, aby rozszerzyć własne kompetencje i przyciągnąć jeszcze więcej użytkowników. Natomiast wprowadzenie linków może zachęcić marki do intensywniejszego wykorzystywania Instagram Stories w komunikacji. Czy to początek dominacji tych serwisów?
NapoleonCat to autorska platforma do zarządzania marką w social mediach od Polski po Brazylię. Klienci Napoleona to agencje social media, domy mediowe, wydawcy, e-commerce. Napoleon jest członkiem elitarnej grupy partnerów Facebooka Preferred Marketing Developer Program, co daje gwarancję dostarczania rozwiązań na najwyższym poziomie. Platforma dostarcza szeroki zakres danych analitycznych z platform: Facebook, Twitter, YouTube, Instagram. Więcej informacji: https://napoleoncat.com/.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|