TIER Mobility i REMONDIS recyklują zużyte baterie e-hulajnóg w Polsce


2022-07-05
TIER Mobility, globalny lider mikromobilności, zwiększył swoje zaangażowanie w recykling wszystkich elementów akumulatorów litowo-jonowych na kluczowych rynkach w całej Europie dzięki umowie z REMONDIS, jednym z największych na świecie dostawców usług recyklingu.

Rozszerzone partnerstwo pozwoli na lepsze zarządzanie zasobami TIER, w tym nadawanie drugiego życia wycofanym z użycia bateriom z floty ponad 160 tys. elektrycznych hulajnóg, rowerów oraz skuterów, które firma udostępnia w 16 krajach europejskich.

Umowa została poszerzona o recykling baterii e-hulajnóg na nowych rynkach, takich jak Polska, Belgia i Hiszpania, a także o recykling zużytych baterii e-rowerów udostępnionych m.in. w Londynie, Berlinie, Paryżu, Sztokholmie czy Mediolanie. Części składowe akumulatorów są przetwarzane na surowce, co minimalizuje zapotrzebowanie na podstawowe zasoby do produkcji nowych hulajnóg i innych lekkich pojazdów elektrycznych.

Nowa umowa z REMONDIS jest kontynuacją partnerstwa z berlińską firmą TIER rozpoczętego w 2021 roku.

Aby zminimalizować wpływ na środowisko i ślad ekologiczny mikromobilności współdzielonej, TIER i REMONDIS dążą do przywrócenia do cyklu surowcowego cennych metali szlachetnych, takich jak kobalt, nikiel i mangan oraz innych materiałów nadających się do recyklingu, m.in. tworzyw sztucznych, aluminium i komponentów elektronicznych. Baterie są przekazywane do recyklingu tylko wtedy, gdy nie można ich naprawić lub użyć ponownie. TIER już wcześniej zadbał o nadawanie im drugiego życia, gdy tylko to możliwe, dzięki partnerstwu z Vertical Values.

„Właściwy recykling akumulatorów litowo-jonowych ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia wpływu naszych usług na środowisko, jednocześnie wnosząc istotny wkład w zapewnienie przyszłej dostępności surowców. Tym bardziej cieszy nas partnerstwo z tak doświadczonym partnerem jak REMONDIS, który wspiera nas w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań i przyszłościowym myśleniu o recyklingu baterii” – komentuje Ailin Huang, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w TIER Mobility.

„Razem z TIER Mobility wyznajemy podobne wartości i wspólnie dążymy do tego, aby przyszłość mikromobilności elektrycznej była jeszcze bardziej zrównoważona i ekologiczna. Oszczędność CO2, recykling akumulatorów, a także przywracanie do cyklu surowcowego pierwotnych zasobów odpowiada na potrzeby produkcyjne branży, a w efekcie ma zasadnicze znaczenie dla ochrony środowiska i klimatu” – mówi Joachim Kocia, Project Manager w REMONDIS Medison Polska.

W ramach swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, TIER przyjął Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG) jako ramy swojej działalności biznesowej i ustanowił ambitny plan redukcji emisji. Jak tłumaczy Ailin Huang, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w TIER Mobility: „Recykling jest jednym z celów zrównoważonego rozwoju ONZ, zdefiniowanym jako: Zrównoważona konsumpcja i produkcja. Dlatego też odpowiedzialne utylizowanie produktów TIER jest naturalną częścią naszych wysiłków na rzecz dalszego promowania prawdziwie zrównoważonego rozwoju w sektorze (mikro) mobilności".

TIER stale podnosi poprzeczkę w zakresie zrównoważonego rozwoju w branży mikromobilności i jest pionierem w opracowywaniu nowych standardów. W 2021 r. TIER ogłosił partnerstwo z Northvolt, wiodącym innowatorem i dostawcą zrównoważonych, wysokiej jakości ogniw i systemów akumulatorowych, w celu poprawy wpływu akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych na środowisko. W kolejnych miesiącach firma nawiązała również współpracę z Nunam, niemiecko-indyjskim start-upem promującym ekologiczne dostawy energii na wiejskich obszarach Indii. W lutym TIER i berliński startup Vertical Values połączyły siły, aby przedłużyć żywotność baterii poprzez naprawę i upcykling baterii litowych na rynkach europejskich.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Havas.PO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl