Za co kochamy SMSy?


Za co kochamy SMSy?
2017-01-02
Sms-y od lat cieszą się ogromną popularnością. Co sprawia, że ich pozycja nie słabnie?

Z raportu opublikowanego przez Platformę SerwerSMS.pl na temat komunikacji SMS w Polsce wynika, że lubimy je przede wszystkim za prostotę korzystania (75,9% badanych), łatwy dostęp (71,3%) i szybkość dostarczenia wiadomości (65,3%). Użytkownicy doceniają również ich: uniwersalność, niezawodność, zasięg oraz niski koszt.

 

Pomimo rosnącej konkurencji w postaci licznych komunikatorów, SMS-y nie tracą na zainteresowaniu. Z tej formy kontaktu nadal korzystają niemal wszyscy Polacy (97,2%), używając ich do wysyłania wiadomości praktycznie codziennie. Każdego dnia SMS-y otrzymuje średnio aż 8 na 10 badanych, którzy równie często deklarują ich wysyłkę. Dzięki temu SMS wciąż króluje jako najpopularniejsza forma komunikacji mobilnej.  

 

Prostota i łatwy dostęp do usługi

Zdaniem Polaków uczestniczących w badaniu „Komunikacja SMS w Polsce 2015”, największą zaletą korzystania z SMS-ów jest przede wszystkim ich prostota. To dla większości najbardziej sprawdzona metoda łączności, funkcjonująca już niemal od ćwierć wieku. Dostępna jest ona dla każdego, niezależnie od posiadanego modelu smartfona czy nawet telefonu starszej generacji, sieci komórkowej i rodzaju zobowiązania wobec operatora. Każdy ponadto wie, jak napisać SMS i jak go wysłać, bowiem proces tworzenia wiadomości jest krótki i intuicyjny. Słuszność wskazanych argumentów nie pozostawia więc chyba żadnych wątpliwości.

 

Zasięg i koszt usługi

Operatorzy telefonii komórkowej prześcigają się w tworzeniu ofert szytych na miarę klienta. Zarówno w  ramach abonamentu, jak i usług na kartę oferują bardzo tanie lub wręcz nawet nieograniczone pakiety SMS-ów, które bez konieczności łączenia się z internetem dotrą do odbiorcy. Zważywszy na fakt, że nie każdy ma stały dostęp do sieci, jest to bardzo komfortowe rozwiązanie. Szczególnie w tym wypadku komunikatory wyjątkowo niekorzystnie wypadają na tle SMS-ów – nawet jeśli my sami mamy stały dostęp do internetu, nie oznacza to, że odbiorca naszej wiadomości również, a nawet jeśli, to nie każdy może korzystać z tych samych aplikacji mobilnych i komunikatorów, co my.


Uniwersalność i szybkość

- Z przeprowadzonego przez nas badania podsumowującego rok 2015 wynika, że co drugi respondent częściej korzysta z komunikacji za pośrednictwem SMS, niż z aplikacji służących do wysyłania wiadomości. Przesądza to zatem o zdecydowanie większej uniwersalności SMS-ów – mówi Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl. Niebawem, w kontekście mijającego roku, podejmiemy się ponownej weryfikacji tego samego tematu, więc będziemy mogli zobaczyć, jak ta tendencja się kształtuje. Wydaje się jednak, że jeszcze przez pewien czas, powinna ona pozostać niezmienna – dodaje.


Co jeszcze przemawia na korzyść SMS? Na pewno fakt, że od momentu wysłania, wiadomość zazwyczaj w kilka sekund trafia pod wskazany numer. Jednocześnie użytkownik ma komfort wynikający z tego, że nadawca nie widzi momentu, w którym odbiorca odczytuje wiadomość. W przypadku wielu internetowych komunikatorów otrzymujemy powiadomienie o odczytaniu, co może wprawić w zakłopotanie, jeśli możemy odpowiedź dopiero w późniejszym czasie.


Przyszłość SMS

Z uwagi na to, że zwiększa się dostępność do internetu, komunikatory owszem, stanowią konkurencję dla SMS-ów. W tym momencie jednak, mimo iż ponad 90% badanych zdeklarowało, że ma na swoim telefonie zainstalowaną minimum jedną aplikację mobilną służącą do wysyłania wiadomości tekstowych, prym w komunikacji wiodą SMS-y. W ubiegłym roku Polacy wysłali aż 52 400 miliardów wiadomości tekstowych i jak podaje Główny Urząd Statystyczny, był to o 404 miliony lepszy wynik niż w roku 2014. Jak będzie wyglądać podsumowanie za rok 2016 i kolejne lata? Można pokusić się o prognozę, że bez względu na okoliczności, dopóki istnieją telefony, dopóty będziemy pamiętać o starych, niezawodnych SMS-ach.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

dotPR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl