Żabka rusza z testem gry. To pierwszy tego typu projekt na europejskim rynku retail


Żabka rusza z testem gry. To pierwszy tego typu projekt na europejskim rynku retail
2022-12-22
Poszukiwania Żabu zostały zakończone! Żabu – wirtualna żaba, która uwielbia jabłka i częste prysznice przebywa w aplikacji Żappka, czekając na użytkowników, którzy będą chcieli się nim zaopiekować.

Żabu uwielbia grać w gry i ma nadzieję, że znajdą się osoby, z którymi będzie mogło dzielić swoją pasję. Chcesz się zaopiekować Żabu? W dniach 12-19 grudnia br.[1] zarejestruj się na stronie: zabu.zabka.pl. Będziesz miał szansę dołączyć do 5 000 wyjątkowych graczy, którzy jako pierwsi poznają Żabu i przetestują jedyną na europejskim rynku retail grę dostępną tylko w aplikacji sieci sklepów Żabka.


Żabka nieustannie wdraża cyfrowe rozwiązania ułatwiające życie konsumentom; teraz rozszerza ten zakres o narzędzie dostarczające im rozrywki i wkracza na rynek gier mobilnych. Projekt powstał w oparciu o badania z udziałem użytkowników aplikacji Żappka - to oni m.in. brali udział w tworzeniu postaci Żabu. Testowa wersja gry trafi do 5 tys. graczy, natomiast finalny produkt dostępny będzie dla wszystkich użytkowników Żappki w 2023 roku. 

- Niebawem miną cztery lata od wprowadzenia aplikacji Żappka na rynek. Pobrało ją już ponad 10 milionów osób. Nieustannie dbamy o to, by była ona innowacyjna i wyróżniała się na tle innych tego typu. Teraz ruszamy z testem nowej funkcjonalności, jaką jest Żabu. Dlaczego gra? Bo branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Wartość globalnego rynku gier mobilnych stale rośnie, szacuje się, że w 2022 roku osiągnie poziom 196,8 mld USD.[2] Wierzymy, że Żabu będzie hitem zarówno wśród starszych, jak i młodszych fanów gier; dostarczy naszym klientom rozrywki, a przy okazji będzie też nowoczesnym narzędziem komunikacji naszej oferty - mówi Dino Metaxas, director of digital acceleration w Żabka Polska.

 

W grudniu sieć rusza z testem Żabu, który umożliwi zdobycie gruntownej wiedzy na temat oczekiwań miłośników elektronicznej rozrywki, a zebrane informacje wyznaczą kierunki modyfikacji funkcjonalności zastosowanych w grze. W ten sposób Żabka chce uzyskać produkt maksymalnie dopasowany do oczekiwań.

Za stworzenie rozwiązania odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT:

- Z ekscytacją realizujemy projekty łączące komunikację, biznes i technologię, dlatego wierzymy w ekspansję świata Żabu. Nie jest to bowiem tylko mobilna gra, a nowatorskie rozwiązaniem biznesowe, które wypracowaliśmy wspólnie z klientem. Kreatywna część gry - postać i jej charakter, nazwa, język, mechanika, scenariusze - są przemyślane i zaprojektowane w zgodzie z ideą Żappki, na czym nam zależało. Postać zaprojektowano w 3D, ponieważ taka technika pozwala nie tylko na atrakcyjne animacje, ale daje też perspektywę eksploatowania Żabu poza światem wirtualnym. Mamy nadzieję, że tak jak i my, polubią go wszyscy - mówi Jacek Karolak, Business Director 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Przygoda w świecie elektronicznej rozrywki

Główną postacią gry jest Żabu, czyli wirtualna żaba, która ma około 4 cm wzrostu. Uwielbia jabłka, częste prysznice i nie powinno zbyt długo przebywać bez opieki. A przede wszystkim... lubi grać w gry!

Wykonane w animacji 3D Żabu reaguje na zachowania klienta. Rozwija się i zdobywa kolejne poziomy gry, w zależności od dokonywanych przez gracza zakupów, również tych realizowanych dzięki zebranym na koncie punktom lojalnościowym - żappsom. Użytkownicy będą mieli możliwość personalizowania swojej postaci Żabu poprzez zakup różnego rodzaju akcesoriów.

Gra polega na hodowli i regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. By ją ukończyć należy przejść 100 poziomów, a robiąc zakupy w sklepach sieci otrzymać dodatkowe punkty - za każdą wydaną złotówkę - 5 much, które są ulubionym przysmakiem Żabu i gwarantują mu przeżycie.

Po osiągnięciu wybranych poziomów na gracza czekają skrzynki z nagrodami, zawierające darmowe żappsy, produkty czy zniżki na zakupy. Uczestnicy, którzy przejdą wszystkie 100 poziomów i ukończą grę, otrzymają niespodziankę.

Użytkownicy Żappki wybrali Żabu

Opracowanie gry poprzedziły badania wśród użytkowników aplikacji Żappka - najwyżej ocenianym przez nich pomysłem było właśnie wdrożenie gry (aż 85% wskazań). Badania miały także na celu wyselekcjonowanie funkcjonalności, które są najbardziej atrakcyjne dla klientów sieci - respondenci bardzo wysoko ocenili grywalizację. W trakcie testów pytano również o optymalny wygląd gry oraz jej nazwę. Aż 80% użytkowników z grupy docelowej wybrało Żabu.

Rośnie wartość globalnego rynku gier mobilnych

Jak wynika z analiz agencji Spicy Mobile rynek gier mobilnych, pod względem przychodów, jest obecnie największym i najszybciej rosnącym segmentem. W 2023 roku jego wartość powinna przekroczyć 100 mld USD, a liczba użytkowników gier mobilnych osiągnie ponad 3 mld.[3] Do tego czasu aż 43% wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie znacząco na zachowania konsumenckie.


Z badań IQS wynika, że w Polsce graczami częściej są mężczyźni - odsetek kobiet wśród graczy wynosi 47%. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie rynek gier mobilnych, to w tym segmencie przewaga kobiet jest już zdecydowana - to aż 61%![4]

Polacy rocznie przeznaczają 2,4 mld zł na zakup gier. W porównaniu z innymi krajami nie jest to duża kwota, ale jest to zdecydowanie więcej niż wydajemy na książki, kino czy serwisy VOD.
Żappka to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce - pobrało ją już 10 mln osób. Pozwala na gromadzenie punktów (żappsów) i wymiany ich na produkty dostępne w sklepach. Oprócz tego, Żappka dostarcza użytkownikom unikalnych doświadczeń korzystania z personalizowanych promocji, wyzwań czy usług, ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepów mobilnych Google Play, Apple App Store i Huawei AppGallery.


[1] Do 19.12.2022 lub do osiągnięcia limitu 5000 graczy.

[2] https://strefainwestorow.pl/artykuly/gaming/20220803/raport-newzoo-branza-gier-2022

[3] https://spicymobile.pl/rynek/103-Rynek-gier-mobilnych-zyskal-w-trakcie-pandemii

[4] https://grupaiqs.pl/pl/raporty/game-story


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Agnieszka Krupska

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Rafał, 2022-12-24 11:13:09

    Oni to mają pomysły. Akurat spoko, jest w appgallery to sobię wypróbuję.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl